Followers

AQSA2GAZA3

Tuesday, September 13, 2011

Hijrah itu pasti


Lama dah x update blog tersayang ni. Sure korang datang sini je tengok entry lama je kan. Maap la yek.
Zaman bizi mizi ala-ala Perdana Menteri sekarang ni. Bizi dengan kerja-kerja yang kat sana, yang kat sini dan sibuk prepare untuk kerja-kerja yang nun jauh kt sana tu plak.


tak paham? xpe la saje je merepek hik hik hik


Neway tak lama lagi Farah akan ber'hijrah' ke tempat yang jauh. Jauh tu tak la jauh sangat tapi distance nyer lebih jauh daripada tempat Farah sekarang.


Kuasa Allah itu Maha Hebat. Perlahan-lahan Dia didik Farah untuk 'hijrah' dari tempat yang tak berapa jauh dari rumah Farah, then 'hijrah' ke tempat yang jauh sikit dan kali ni sampai masa untuk Farah 'hijrah' ke tempat yang lebih jauh.


Setelah sebulan lebih pecah otak pikir samada Farah nak 'allow' anjakan paradigma dalam life Farah ni atau pun tak. Akhirnya keputusan tekad telah pun dibuat. Terima kasih pada semua family dan sahabat handai, rakan-rakan terutama mama dan papa Farah sebab sentiasa disisi, nasihatkan Farah dan sentiasa sokong keputusan Farah. Keputusan kali ni memang agak berat untuk dilaksanakan tapi Alhamdulillah Allah memudahkan urusan ini. Semoga Allah sentiasa memudahkan urusan kite semua, terutama sekali jika ia melibatkn jihad. Alhamdulillah...


Kepada family dan kawan-kawan yang bakal berjauhan dengan Farah (sob sob sob); ni amaran keras untuk korang;-


Jangan lupe kat Farah yek. Walaupun kite jauh di mata (naek kereta pun jauh gak) tapi biarlah tetap dekat dihati, ingatan dan memori bersama jangan la dilupekan.


Khamis ni last day Farah kat lab yang canggih manggih ni. Sure akan rindu tempat ni, tapi ini la pengorbanan yang perlu Farah lakukan untuk capai cita-cita Farah dan juga 'improve' diri Farah to be a better person.


To my Masterskill buddies: its a great oppurtunities knowing u girls. Keep in touch! and Mira-dah bersalin inform me ok?
Syaida, Sarah, Aen, & Azie : Pray all the best for all of us
Mimi: Congratulations to you too! Moga success di tempat baru v^^


To my UM buddies from degree until Master: Iyou berry strong in the heart
Mane2 celebration-forget me not! nnti kena cubit kt bun*** karang baru tau!
Walau tak dapat join but still nk nyibokk gak =p


Erni & Thasha: be a good wife and a better muslimah. forget me not!


Im & Adik: this year tak dapat celebrate bday mcm tahun2 sudah. be a better wife, a better muslimah and ofcoz a lovely mother (to adik)


To my family: nampaknyer rajin la kite vacation kat utara yek! =p


Love all of you till my heart stop beat!




p/s: Amanah Allah untuk setiap hambaNya selagi masih hidup haruslah dilakukan dengan penuh tanggungjawab dan ikhlas. Semoga Allah meredhakan setiap perjuangan jihad kite. Amin....

2 comments:

  1. xpe.. sampai masa jumpa jugak.. tp apa2pun aku doakan ko dapat berjaya di dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  2. @Zul Fattah
    thank you! Semoga semuanye selamat dunia akhirat ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT (C) 2011-2012. All Right Reserved by Farah Liyana